Anubis Samuraj

Warsztat

Malowanie

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Genezę powstania oraz rzeźbienie figurki Anubisa opisywałem w osobnym materiale. Tam wspomniałem jedynie o opracowywaniu kolorystyki, owocem czego był ’zerowy’ prototyp. Anubis Samuraj jest jednak serią, docelowo liczącą 15 sztuk. Tylko piętnaście, i aż piętnaście, bo proces przygotowania i malowania każdego egzemplarza jest jednak pracochłonny i czasochłonny. Zaczyna sie od zalania silikonowej formy żywicą poliuretanową

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

Gdy materiał się utwardzi, odlewy trzeba wyłuskać z gumy

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Wciąż jednak daleko do malowania – odlewy wymagają bowiem obróbki. najpierw trzeba usunąć solidną kostkę wlewową

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Tu nie ma sentymentów – są za to brutalne narzędzia

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

Potem pojawiają się już bardziej subtelne frezy, jednak dalej jest to mało romantyczne zajęcie, ale za to niewyobrażalnie brudzące

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Przygotowaną w ten sposób figurkę pokrywam podkładem; czasem ujawnia on kolejne miejsca wymagające obróbki, niemniej jednak cały proces malowania zaczyna się w tym właśnie miejscu

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

nakładanie kolorów zaczynam od pomalowania fragmentów ciała – pozostających wciąż osobno rąk oraz głowy. Nie sprowadza się to wyłącznie do naniesienia czarnego koloru na wybrane powierzchnie. Czarnym namalowane są wyłącznie sztuczne cienie. Bo przy stosunkowo niewielkim obiekcie nie można polegać wyłącznie na naturalnym oświetleniu, a namalować trzeba imitacje padającego na różne powierzchnie, z różną intensywnością światła

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Znacznie lepiej widać to na przykładzie ubrania. Samo nałożenie koloru na spodnie daje efekt monochromatycznej plamy koloru

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Dopiero po rozświetleniu wybranych powierzchni..

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

..oraz pogłębieniu cieni..

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

..materia staje się plastyczna i przestaje wyglądać płasko

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

W podobny sposób maluję koszulę – zaczynając od koloru bazowego

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

Na tym robię podmalówki, którymi ustalam położenie światła i cienia

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

..a następnie stopniowo wygładzam przejścia pomiędzy poszczególnymi kolorami

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Ukończone powierzchnie zabezpieczam płynem i masa maskującą, tak by w bezpieczny sposób móc zając się malowaniem Haori, czyli ciemnego żakietu

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

Zaczynam od czarnego podkładu, który wzmocni potem cienie..

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

 

..a następnie maluję 'sztuczne’ światło na wybranych powierzchniach

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Odpowiednio filtrując kolejnymi warstwami nakładanej półprzeźroczystymi warstwami uzyskują finalny wygląd szaty

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Po zdjęciu maskowania, muszę zając się retuszami i malowanie różnych detaliAnubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Gotowa figurka wymaga kilku delikatnych warstw werniksu

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Ostatnie, czym muszę się zając to podstawka. Drewniany klocek wymaga wygładzenia powierzchni

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

..a następnie zabarwienia

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Gdy farba i zabezpieczający ją werniks wyschnie, mogę scalić figurkę z podstawką

Anubis Samuraj - Warsztat - Malowanie

Opisywany tutaj egzemplarz – AS.2.11/15 obejrzeć można w internetowej galerii serii Anubis Samuraj. Sama zaś figurka jest dostępna na stronie Galerii Artemis

KFS